viernes, 18 de abril de 2008

El mitjans de comunicació

Els mitjans de comunicació són una força de poder molt i molt important. Tenen la grandesa de fer que algú se'l coroni sant com també poden aconseguir que se'l titlli de mala persona, deixant-lo a ras de terra.

Hi ha pocs professionals, que es dediquin a informar, purament i des d'un punt de vista objectiu. Però, donar un punt de vista un pèl subjectiu ja es ben normal, tots ho fem una mica sense donar-nos compte. El que no és gens ètic, és quan alguns dels que treballen en aquest món, arribem al punt de vendres per donar notícies falses, creant rumors, només per alimentar les tertúlies televisives i alguns dels espais de les revistes o diaris. Lo important és aconseguir que se'n parli, arribant al punt de la mentira creant "bulos". Amb els quals, aconseguèixen guanyar molts diners ( i per aixó mateix ho fan).

Un amic m'ha explica't que a amèrica els famosos queden d'aord entre ells per fer creure als periodistes coses que no són certes. Després poden calificar-los de no donar noticies correctes i d'aquesta manera deixen en evidència als mitjans de comunicació. Aixó no passa també a Espanya?

La culpa del gran poder dels mitjans és d'ells i dels famosos o notícies que ens donen a conèixer? Qui els dóna gran part de poder?

Remarco que és només la meva opinió, però som nosatlres els que veiem, escoltem o comprem diaris o revistes els que posissionem a un mitjà. Nosaltres som responsables que aquests mitjans tinguin prestigi ja que marquem l'index d'audiencia o la quantitat de ventes.

L'èsser humà li encanta xafardejar sobre la vida dels demés. Sovint, perquè ens encanta criticar. Els professionals del món de la comunicació tenen grans coneixements i estudis sobre la psicologia humana. Encara que hi ha persones que no ho saben estem totalment controlats i estudiats. De manera que es crea un cercle sense sortida, i aixó seguirà així per sempre. No canviarem i els mitjans sempre continuaran tinguent el mateix poder.

1 comentario:

Papi dijo...

Es cert, els periodistes poden crear inclús estats d'ànim. A m´s a més, només cal veure el tracte d'una notícia per part de la COPE i de la SER.